2012. március 27., kedd

Yamadori meg ilyenek..


Régen tettem fel már szöveges bejegyzést, többnyire csak képeket szoktam gyorsan felbökni.

Kicsit lusta voltam már este irogatni is.


Most egy kicsit bepótolom az elmaradást.


Eddig szerencsés volt a mostani vegetációs idöszak, begyüjtés terén. Jópár igéretes fát be tudtam szerezni.

2-3 luccot, galagonyát, mezei juhart, bükköt, gyertyánt. Bízok benne, hogy mindegyik meg is

fog maradni, ez majd nyár elejéig ki fog derülni.



Beruháztam még néhány faiskolai alapanyagba, jegenyefenyö, törpefenyö, japán feketefenyö, selyemfenyö, és néhány boróka lelt nálam gazdára. Ezekkel a kiásánál gondom se volt, mert kiföldlabdázták nekem, szép nagy gombócokkal. Egy olyan ásóra be kell ruháznom, vagy nagyon jó áron kell egyet szerezenem. Úgy vágja el az ujjnyi vastag gyökeret, mint kés a vajat.



Otthon óvatosan lekapargattam a földet róluk,közben folyamatosan spriccelgettem gyökeret. Sokkal dúsabb a gyökérzete ezeknek a fáknak mint a szabadban, vadon növö társainak.



Tavaly, sajnos két, edénybe ültetett, erdei fenyöm elszáradt amit a szabadból gyüjtöttem be. Egy faiskolai viszont életben maradt, és a nyári drótozást is túlélte.


A fenyök ültetöközegébe kevertem egy keveset a lekapart földböl is, szimbiózis gombák miatt.




Egy galagonya, év elején szedtem ki, az erős fagyok előtt. kb 1m.-es




Mezei juhar, a cipike nagyon szolgálatot tett is. kb 70 cm magas



Gyertyán, tavaly szedtük ki, korábban tettem fel képeket róla.



Egy párhetes bükk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése